Theseus-tallennusohjeet

Aloita tallennus

1. Mene Theseuksen tallennussivulle ja aloita opinnäytetyön tallennus klikkaamalla 'Tallenna opinnäytetyö'.

2. Valitse valikosta LAB University of Applied Sciences.

3. Kirjaudu Haka-tunnuksilla.

4. Tarkista seuraavassa näkymässä omat tietosi ja hyväksy.

Valitse kokoelma ja hyväksy julkaisulisenssi

Kokoelman valinta ja julkaisulisenssi

1. Tallenna työsi joko avoimeen tai käyttörajattuun kokoelmaan.

2. Lue ja hyväksy julkaisulisenssi ja jatka tallennusta.

Lisää PDF-tiedosto sekä mahdollinen video-/äänitiedosto

Tiedoston lisääminen

Klikkaa Browse… ja etsi oikea tiedosto, huom. vain yksi PDF-tiedosto lisätään. Jos opinnäytetyösi sisältää videon tai äänitteen, lisää se tässä PDF:n lisäämisen jälkeen.

Lisää opinnäytetyön kuvailutiedot

Opinnäytetyön kuvailutiedot

Lisää seuraavaksi tallennuslomakkeelle opinnäytetyösi kuvailutiedot. Lue ohjeet lisättävien tietojen kohdalta. Voit lisätä tietoja kirjoittamalla tai kopioimalla ne työsi Word-tiedostosta.

Tekijän nimi*:

Lisää oma nimesi. Jos opinnäytetyöllä on useampia kirjoittajia, lisää nimet siinä järjestyksessä kuin ne ovat työssä.

Tekijän sähköposti*:

Lisää sähköpostiosoite, jota käytät valmistumisen jälkeenkin. Sähköpostiosoite ei näy julkisena Theseuksessa vaan on vain ylläpitäjien tiedossa.

Opinnäytetyön taso*:

Valitse valikosta AMK- tai YAMK-opinnäytetyö.

Koulutusala*:

Valitse valikosta omaa koulutustasi vastaava ala.

Tutkinto-ohjelman nimi*:

Lisää oma tutkinto-ohjelmasi esim. Insinööri (AMK), Kone- ja tuotantotekniikka tai Tradenomi (YAMK), Liiketoiminnan kehittäminen ja johtaminen.

Suuntautumisvaihtoehto:

Tämä ei ole pakollinen tieto.

Opinnäytetyön otsikko*:

Kirjoita tai kopioi Wordistä opinnäytetyösi otsikko.

Esimerkki opinnäytetyön nimen kirjoitustavasta: Opinnäytetyön tallennusohje : kuinka tallennus tapahtuu?

URN-tunnus*:

Lisää URN-tunnus klikkaamalla Hae URN-tunnus.

Tekijänoikeus-/käyttöoikeustiedot*:

Valitse opinnäytetyöllesi käyttöoikeuslisenssi eli määrittele kuinka työtäsi saa käyttää sen julkaisemisen jälkeen.

Opinnäytetyön valmistumisvuosi*:

Lisää opinnäytetyön valmistumisvuosi kuten se on työssäsi.

Opinnäytetyön kieli*:

Valitse valikosta työn kirjoituskieli (ns. pääkieli).

Asiasanat*:

Theseus hyväksyy vain YSO-sanastosta löytyvät asiasanat. Kun kirjoitat asiasanaa lomakkeelle, Theseus ehdottaa YSO-sanastosta löytyviä asiasanoja. Valitse listalta mielestäsi työsi sisältö kuvaavat asiasanat.

Esimerkkinä lomakkeen 'Opinnäytetyön otsikko' -kohdan kuvassa olevan otsikon aiheeseen liittyviä Theseuksen ehdottamia asiasanoja, joista on valittu aihetta kuvaavat sanat:

Tiivistelmä*:

Voit kopioida tiivistelmän tähän suoraan opinnäytetyön Word-tiedostosta. Huomioi, että PDF-kopioituna tiivistelmässä olevat tavutukset, kappalejaot ym. muotoilut eivät siirry automaattisesti oikein tallennuksen mukana.

Jos haluat lisätä englanninkielisen tiivistelmän, lisää se suomenkielisen tiivistelmän lisäämisen jälkeen tyhjään tekstikenttään.

Opinnäytetyön tilaaja tai toimeksiantaja:

• Tämä ei ole pakollinen tieto.

Liitetiedoston (mp3 tai mp4) kestoaika täysinä minuutteina:

Jos opinnäytetyöhösi liittyy esim. video tai äänitiedosto, lisää tähän sen kestoaika täysinä minuutteina.

Lisätiedot:

Tämä ei pakollinen tieto.

Tarkista tiedot

1. Tarkista seuraavassa näkymässä, että tallentamasi tiedot ovat oikein. Voit vielä keskeyttää tallennuksen ja korjata mahdolliset virheet kuvailutiedoissa.

2. Jos kaikki tiedot ovat oikein --> Lähetä julkaisu

3. Olet nyt tallentanut opinnäytetyösi ja se jää odottamaan kirjaston käsittelyä.