1) Kokeile toista selainta.
2) Tarkista onko koneesi verkkoyhteys kunnossa ja tarvittaessa käynnistä verkkoyhteys uudelleen.
3) Käynnistä tietokoneesi/laitteesi uudelleen.
1) Onko sinulla LUTin tai LABin käyttäjätunnukset? Sinulle tulee olla yliopiston tai ammattikorkeakoulun myöntämät yleistunnukset, jotta voit käyttää e-aineistoja. Jos tunnuksesi eivät toimi, ota yhteyttä Student Helpdeskiin.
2) Olethan kirjautunut LUT Primoon tai LAB Primoon? Kirjaudu oman organisaatiosi Primoon. Aineistoon mennessä selaimen osoiterivillä tulee näkyä joko ezproxy.cc.lut.fi (LUTin e-aineistot) tai ezproxy.saimia.fi (LABin e-aineistot).
3) Toimivatko muut e-aineistot Primossa? Esim. toinen samassa kokoelmassa oleva e-kirja tai e-lehti? Jos et pääse mihinkään aineistoon, voi tunnuksissasi olla jokin vika ja voit ottaa yhteyttä Student Helpdeskiin.
4) Käytätkö VPN-yhteyttä? VPN saattaa sekoittaa Hakan ja Primon yhteistoiminnan, joten katkaise VPN-yhteys.
Jos e-kirja tai e-lehti ei toimi LUT Primossa tai LAB Primossa, voit ottaa yhteyttä kirjastoon sähköpostitse.
Mahdollisista käyttökatkoista tiedotetaan kirjaston Facebook-sivuilla tai aineistontarjoajan omilla kotisivuilla.
Toimimattomasta e-aineistoista ilmoittaessasi kirjastoon sähköpostitse, muistathan kuvailla ongelmaa mahdollisimman tarkasti:
1) Olitko kampuksella vai etänä ongelman ilmentyessä?
2) Jos olit kampuksella, olitko kiinteässä vai langattomassa (korkeakoulun vai omassa) verkossa?
3) Jos sait virheilmoituksen, millainen se oli?
4) Mitä aineistoa yritit käyttää kun virhetilanne ilmeni (e-kirja, lehti, artikkeli, mahdollinen Primosta saatava "Pysyvä linkki" aineistoon)?
5) Mitä selainta käytit?
1) Try another web browser.
2) Check your network status and if needed, restart the connection.
3) Restart your device.
1) Are you a member of LUT or LAB? You need to have a user account to LUT or LAB before you can access e-resources. If you have a user account and it does not work, contact Student Helpdesk.
2) Did you log in to LUT Primo or LAB Primo? You have to log in to your own organization´s Primo search services. On browser´s address bar should read either ezproxy.cc.lut.fi (for LUT) or ezproxy.saimia.fi (for LAB).
3) Can you access other e-resources, e.g. other e-books of the same service provider, e-books of other services, or e-journals? If not, your user account might face some technical difficulties: contact Student Helpdesk.
4) Are you using VPN? VPN interferes Haka-login that is used in Primo, so disconnect VPN.
If an e-book link in LUT Primo or LAB Primo is not functioning, please notify us by filling in a Primo feedback form or by e-mail.
Check if a solution for the problem could be found in the service provider's own Help section.
You can inform the library about the problem by filling Primo feedback form or e-mailing.
In your message, please, give the following information that it is easier to track the problem:
1) Did the problem occur at the campus or outside the campus?
2) If the problem occurred at the campus, did you use fixed or wireless connection? If wireless connection, university's or some other network?
3) What type of an error message is encountered (word for word, if possible, or even with a screenshot) and at what stage of the process?
4) Which book, journal or article does the problem refer to? If possible, please attach a direct link to the material.
5) Which Internet browser were you using when the problem occurred?