YAMK-opiskelijan tiedonlähteet

Yleistä YAMK:n oppaasta

Tervetuloa LABin YAMKin Tiedonhankinnan oppaaseen. Täältä löydät alasi keskeisiä tiedonlähteitä, opastusta tiedonhakuun sekä vinkkejä uutuuksista.

Tiedonhankinta korkeakouluopinnoissa

Korkeakouluopinnoissa tiedonhankintataidot tarkoittavat kykyä:

• tunnistaa tiedonhallinnan prosessin merkitys tutkivassa oppimisessa
  • hankkia tietoa käyttäen tehokkaita ja monipuolisia strategioita ja välineitä
  • arvioida tietoaineistoja lähdekriittisesti
  • käyttää tietoa eettisesti noudattaen tekijänoikeuksia sekä aineistojen käyttöoikeuksia
  • tunnistaa ja käyttää tieteellisen vuorovaikutuksen menetelmiä tiedon tuottamisessa ja jakamisessa

Katso myös Tiedonhankinnan työkalupakki

Kirjasto auttaa

Voit osallistua henkilökohtaiseen tai ryhmäohjauseen, jossa saat apua luotettavan tiedon etsimiseen ja tietokantojen käyttöön. .

Varaa aika henkilökohtaiseen ohjaukseen.

Katso ryhmäohjauksen ajat ja ilmoittaudu.

Perehdy ennen opastukseen tuloasi tiedonhankinnan itseopiskelumateriaaleihin ja Primon käyttöön. Mieti myös jo valmiiksi muutama aihettasi kuvaava hakusana sekä suomeksi että englanniksi.

Voit myös kysyä apua kirjastonkotisivujen chatista tai sähköpostitse kirjasto@lut.fi.