1) Kokeile toista selainta. Voit kokeilla myös käyttää selaimesi "Private"/"Incognito" toimintoa.
2) Tarkista verkkoyhteytesi toimivuus ja tarvittaessa käynnistä yhteytesi uudelleen.
3) Käynnistä laitteesi uudelleen.
1) Onko sinulla LUTin tai LABin käyttäjätunnukset? Sinulle tulee olla yliopiston tai ammattikorkeakoulun myöntämät yleistunnukset, jotta voit käyttää e-aineistoja. Jos tunnuksesi eivät toimi, ota yhteyttä Student Helpdeskiin: student.ithelpdesk@lut.fi
2) Olethan kirjautunut LUT Primoon tai LAB Primoon? Muista aina kirjautua oman organisaatiosi Primoon. Aineistoon mennessä selaimen osoiterivillä tulee näkyä joko ezproxy.cc.lut.fi (LUTin e-aineistot) tai ezproxy.saimia.fi (LABin e-aineistot).
3) Toimivatko muut e-aineistot Primossa? Esim. toinen samassa kokoelmassa oleva e-kirja tai e-lehti? Jos et pääse mihinkään aineistoon, voi tunnuksissasi olla jokin vika. Ota yhteyttä Student Helpdeskiin: student.ithelpdesk@lut.fi
4) Käytätkö VPN-yhteyttä? VPN saattaa sekoittaa HAKA-kirjautumisen ja Primon yhteistoiminnan, joten katkaise VPN-yhteys.
Jos e-kirja tai e-lehti ei avaudu LUT Primon tai LAB Primon kautta, niin tarkista seuraavat asiat:
Ilmoittaessasi kirjastoon toimimattomasta e-aineistoista muista kuvailla ongelmaa mahdollisimman tarkasti:
1) Olitko kampuksella vai etänä ongelman ilmentyessä?
2) Jos olit kampuksella, olitko kiinteässä vai langattomassa, koulun verkossa vai jossakin muussa?
3) Jos sait virheilmoituksee niin missä vaiheessa ja millaisen? Jos mahdollista niin kopioi ilmoitus tai ota siitä kuvankaappaus.
4) Mitä aineistoa yritit käyttää kun virhetilanne ilmeni (e-kirja / lehti / artikkeli, aineiston ja aineistontarjoajan nimi, mahdollinen Primosta saatava "Pysyvä linkki" aineistoon)?
5) Mitä selainta käytit?
1) Try another web browser. You can also use the browser´s "Private"/"Incognito" browsing mode.
2) Check your network status and if needed, restart the connection.
3) Restart your device.
1) Are you a member of LUT or LAB? You need to have a user account to LUT or LAB before you can access e-resources. If you have a user account and it does not work, contact Student Helpdesk: student.ithelpdesk@lut.fi
2) Did you log in to LUT Primo or LAB Primo? Remember to log in to your own organization´s Primo search services. When accessing an e-resource on browser´s address bar should read either ezproxy.cc.lut.fi (for LUT) or ezproxy.saimia.fi (for LAB).
3) Can you access other e-resources, e.g. other e-books of the same service provider, e-books of other services, or e-journals? If not, your user account might face some technical difficulties and you should contact Student Helpdesk: student.ithelpdesk@lut.fi
4) Are you using VPN? VPN might interfere with HAKA-login that is used in Primo, so disconnect VPN.
If an e-book or e-journal link in LUT Primo or LAB Primo is not functioning, check following things:
When informing the library about the problem by e-mail, please give the following information:
1) Did the problem occur at the campus or outside the campus?
2) If the problem occurred at the campus, did you use fixed or wireless connection? If wireless connection, university's or some other network?
3) What type of an error message is encountered (word for word, if possible, or even with a screenshot) and at what stage of the process?
4) Which book, journal or article does the problem refer to? If possible, please attach a direct link to the material.
5) Which Internet browser were you using when the problem occurred?