Turvakielto ja opinnäytetyö

Minna Ranta on 9.11.2021 viestinyt meille turvakiellosta LUTissa ja LABissa näin:

"Toimintatapa opinnäytetöissä turvakielto-opiskelijoilla on se, että kaikki opinnäytteeseen liittyvät asiakirjat (ja muutkin) arkistoidaan päätearkistoon salaisina ja opinnäytetyö siis kansissa painettuna versiona. Mitään tietoja ei voida laittaa verkkoon ja ohjaajillekin on aina kerrottava turvakiellosta ja korostettava sitä, että tietoja opinnäytteestä ei saa kenellekään antaa.

Sari Tuomiheimon on kanssa vielä sovittava (kunhan ensimmäinen case tulee), miten tuo arkistointi käytännössä tehdään eli pitääkö kaikki opiskelijan dokumentit arkistoida salaisina erikseen vai riittääkö, että arkistomapissa opiskelijan papereiden kohdalla on selkeä merkintä turvakiellosta.

Mutta näissä siis salainen arkistointi ja suuri varovaisuus muutenkin."

• Onko Sari yhteyshenkilönä myös LABin töiden osalta? Se ei Minnan viestistä ilmene, mutta Sari osaa kyllä tarvittaessa opastaa meitä.

Sivu luotu 2.12.21/hr